Tuesday, April 29, 2008

Mentor!! Motivator!!

Semalam aku rilek sket kt opis.. mesti la sebab bos xde. tapi bukan la sbb x dtg keja or berhenti keja (klau berhenti bagus jgk) tapi ade taklimat sistem online. ade ke org nk guna sistem online ni. mcm syok sendiri je.. kira pagi tu aman la sket.. aku pun selamba gi minum kt presint 8. kebetulan aku nk g urus hal ASB aku.. eh! apa pasat ini cimpeng (CIMB) bole tutup.. oo, pindah to ontahmano.. takpe la. aku gi la maypeng. jauh la sket kt perbadanan ptrajya..
Dgn gaya mat rempit aku dengan LC aku pun cilok2 sket.. layan mane2 corner yg ade.. n smpi la ke destinasi.. dh paking, isi borang la mcm x biasa pulak. amik no dpt borang asb loan. macam package plak. alamak.. lame la plak nk tggu.. sambil2 tunggu tu aku kluarkan kakulater kt tipun aku..
Aku: tit... tot... tit... tot.... (ish, lmbt nk kaya cam ni) sambil tgk table loan asb..
Dia: Bole kaya ke?
sambil amik kesempatan nk ddk sebelah aku..
Aku: Kalau return lebih dari kadar inflasi, bole la..
(aku pun tak sure mane aku dapat ayat ni)
Dia: Kalau amik RM200K, Sebulan br baya 1400+..
Aku: Kalau ada rezeki lebih baik masuk unit trust..
Dia: Bole untung ke?
Aku: Lebih baik klau ade dua2.. (kak jek la ajar aku ni.. mencik)
bla.. bla.. bla..
no dia dh dipggl. dia amik buku dgn slip2 dr kounter n ddk balik sblh aku.. brader kt kounter tu pggl dia lagi. oo.. salah amik buku...
bla.. bla.. bla..
Dia: saya suka la borak dgn u ni..
maka aksi2 bertukar no fon pun bermula.
Dia: kita jmpa bila2 bole?
Aku: bole. tipun la dulu..
ok la.. selesai urusan kt maypeng. aku gerak la gi opis balik.. atas moto aku dpt mis kol.. eh, en yg aku jmpa td kol ke? cepat betul.. lepas layan tipon. sms 2 ke 3 kali.. jd la jmpa ptg ni. kul 6 kt kelab tasik putrajaya..
En Abd Rahim: nizam, u naik atas ye. kt bilik meeting..
Aku: Ok..
Smpi bilik meeting tu. En Abd Rahim ni tgh chair. dia jd mentor la untuk 3 org ptd yg tgh lepak dgn dia. ish.. sejuk betuk la plak air-kon ni.. aku salam la dengan diorang dulu. lepas ddk, aku pun order la milo panas. harap2 dapat la mengurangkan kedinginan aku ni..
En Abd Rahim ni cerita serba sedikit tujuan dia lepak dengan bdk2 ni. elok gak program dia ni. How to be a Great Leader.
Aku pun kena la memperkenalkan diri aku plak.. nama saya Nizam.. bla.. bla.. bla.. my interest is making money, save money, invest money, spend money.. bla.. bla.. bla..
aku pun tak ingat la sangat aku cite ape. tapi yang pasti byk la point yg aku cakap diorang ni jot down jgk.. borak2 dh dkt kul 8.. bersurai la. En Abd Rahim ni JUSA C kt MAMPU. dia minat nk share knowledge dgn aku.. nk buat kursus motivation.. dan nk aku jd salah seorang speaker dia. wah! menarik. aku blum penah dpt offer mcm ni.. aku ok je.. tggu je la nnt klau ade follow up.. =)

No comments: