Thursday, June 12, 2008

Motor Baru

2008 KAWASAKI NINJA® 250R SUPERSPORT OFFERS AUTHENTIC NINJA STYLE AND PERFORMANCE

Quick, Affordable, Fuel Efficient, Easy to Ride and Great Looking


Dalam kepala tengah terfikirkan sesuatu yang agak blues. So aku kena la mencari sumber-sumber yang bole memesongkan sket ideologi aku tadi. Aku pun melayari la internet untuk mencari transport alternative untuk aku berulang alik dari Ampangan ke Putrajaya hari-hari. Tah macam mane bole pulak aku pegi site yang aku sendiri pun x paham nak baca. Main tekan-tekan je la yang mane aku rasa boleh, sampai la aku kat site ni.

Ninja Styling

Nampak macam menarik. Kalau dapat kaler hitam belang tarung merah mesti lagi gempak.

Parallel Twin Engine 249cc

Enjin moto lama aku dulu lagi ganas. 4 silinder, 4 carburater. Tengok macam comel la sket model ni. Tapi kenapa ye model 250 cc kurang sangat kat negara kita ni. Finance policy pun tak membantu sangat nak beli motor mahal-mahal. Sebab tu orang Singapore mampu beli motor gempak-gempak. Kereta mahal-mahal. Mungkinkah sebab cukai yang tahapahape? Aku pun tak nak comment lebih-lebih.
Ergonomics

Lontik beb! Nampak memang seksi. Takut membayar je nanti seksa. Aku nak cite specification moto ni nanti takut ramai laks yang tak paham (aku pun bukan faham sangat pun). Bagi aku yang penting handling best, minyak save, maintenance murah memang sesuai la untuk aku tu. Korang aku tak tau la.

Untuk menjamu mata korang ni aku letak la jugak gamber motor aku yang lama. Masih dalam kenangan. Termasuklah buyer motor aku ni yang masih aku ingat nama dia. Eutychus Paul Anak Joseph, budak Sarawak.


Side profile yang agak mantap untuk di tatap.


Ini la kaler asal. Ade gak la tanda pernah melakukan coner baring.
(mula-mula coner, lepas tu baring terus)


Ini la rider yang bertanggung jawab atas segala kebajikan motor ni pada ketika itu. Sekarang sudah menjadi milik orang.

No comments: