Sunday, July 6, 2008

Surat Utk Pak Lah (Versi NOGORI 9)

Aku copy paste dari e-mail aku yang sepupu aku hantar.

Saper yg x paham loghat negeri sembilan... boleh suruh orang nogori yang tolong bacakan nie... lagi best... selamat membaca... hehehe....

kepado pak la... PM paling sey sayang... I lap u

namo sey ni KARIM... pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN ROMBAU... alaaaa tomek si KERY yg abah'eh JAMALUDIN tuuu... tak kona'???? menantu PAK LAH tu laaaaa.... suko bona' sey ngan dio tu... ghaso nk buek menantu lak...

sey nulih surat ni buha apo...sajo yor nk ucap'an timo kasih kek pak lah sobab naik'an hargo minyak aritu.. lopeh ini bilo hargo minyak naik.. hargo barang lain pun naik gak laaaa... banggo boto' sey ghaso... mcm duduk kek LAS VEGAS lak... HIDUP PAK LAH!!!!!!!

sey janji ngan palah yg sey akan ubah tebiat sey dari makan ikan kombong yg dah merah menyal mato'eh & pocah bedorai porut ikan tu pado ikan koring yur...

sey sanggup bekoban untuk UMNO dan BN.. anak sey yg 7 orang tu yg dh buleh buekteam futsal tu boleh la bekojo lopeh sekolah buek bantu mak ayah diorang ni haaa kok tk bekojo pun buleh la jadi mat rompit kek SENAWANG tu... dapek gak la duit sesikit... buleh gak la menoruskan tradisi keluargo sey yg nyokong UMNO dan BN

sey... nk buek tompek bolo ikan & tanam sayur cagho hidroponik (apo binchek'eh ni???) sey terpakso tanam kek dalam bilik sobab sey tingga' kek umah flat...

rebet yg pa lah bagi kek sey memang melampuh2 lobeh'eh dari keperluan sey. bilo sey congak2.. sey cumo guno 20 sen yor duit minyak moto sehari.. ado la untung 21 sen... bak kato si SAIDA AF6 "ok la tuuuu"

sey tak pakai pon keto.. sobab bilo minyak naik hargo.. sey kono jual datsun kotak mancis sey tu.. dapek gak la duit..... tokih2 pun ado la hasil'eh..

team futsal sey tu, sey nak suruh eksesais hari2 berjalan kaki tak pun naik beska' poie sekolah... ado la 5 km... dokek yor tuuuuu... walaupun gaji sey ni RM1000.. sbona'eh terlobih cukup untuk keluargo sey...

buek permulaan nk nubah kehidupan sey.. sey tak akan guno'an gulo bilo buek kopi... tak akan guno'an topung untuk buekk kodok

sey nak ganti'an bogheh nga ubi.. tiap hari sey ngan keloargo akan berposo (kecuali pado hari-hari yg dilarang beposo) sey akan buek minyak masak sendiri itu antaro caro sey ngubah caro hidup.. ade banyak laie caro semuo kerano UMNO dan BN...

dan sey mintak bona' paklah nak'an laie hargo minyak yg ado.. bukan tu yorrr.. sey mintak bona' naik'an laie hargo tol sobab org sbolah rumah sey nih org pembangkang... dio slelu guno highway, biar padan muko dio... tu la... suko bona' nyokong pembangkang... PAKATAN RAKYAT konon... palo hayah dio tu..

nnt pak lah buleh la melawat sey dan sedokah pado sey solai kain pelikat bilo dh na dokek2 pilihanraya nanti... insyaallah kain pelikat tu sey nk bubuh dlm frame dah tu gantung kek rumah... tapi jangan lopo lak.. pak lah sain otogeraf yor kek kain tu....

jgn lupo pak lah.. nak'an laie hargo minyak.. jangan la diturun'an gaji mentori2 tuuu.. siann diorang... kang apo lak anak bini'eh nk mentodarah.... sey totap nyokong pak lah..

akhir kato biar palah sonang, janji kami papo kedano. hidup Umno, hidup BN..

sekian timo kasih..

p/s: sampai'an salam sey kek si KERY samo PATRICK BADAWI tu yor.. tak lupo gak tuan punyo syarikat SCOMI... sapo tah namo'eh... lupo lak...

pocah kaco, pocah golas,
sudah baco, harap baleh.


Kelakar tak?

10 comments:

Kak Long said...

kelakar tapi dalam maknanya tuh. sey baco kek tompat sey buek pameran arini, program gerak usahawan kat Batu. Program BN gak nih....sey baco kuek2 kasi kawan2 sey dongar.

NieZearm said...

kak long - program Gu tu bukan kat temerloh ke?
p/s:blog yg manesatu nk link ni?

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

ahahahahhaahh!!!! bleyy batuk berdarah wooo ketawerrrr!!

denanz said...

muakakakakaka. sey ni walaupun oang kodah, paham bona cito tu. kelako gilor beb ...

Kos Serani said...

Adih...poning den baca post kali ni. Kalau ekau translatekan kek den...kan baek, kalau ekau tak dapek nak nolong den...nanti eden cuti la seminggu lawat blog ni keh keh keh

:: AYU AYUMiE :: said...

muakakakka...padan muker paklah...agak-agak 'lena lg tak dia tdo' biler baca surat chenta nie ye? "sweet dream paklah" hahahha

Izzu Izzuri said...

Adoiyaii!! Toghuih toghang intipati sughat ni yo..
Marah ke hepi sbnrnye nih?
(Kehkehkeh..)

Muhammad Azli Shukri said...

Tahniah, tulisan yang ditulis dengan bahasa nogori..

Kos Serani said...

Apa ni bro??? dah seminggu Xde new story post kek sini...jari2 tu terseliuh ker...sampai Xleh ketik-ketik keyboard tu???Ker...kak Jek dah patah2kan jari jemari bro Jil keh keh keh

muor76 said...

ramai betul org yg copy paste surat nih.. siap tuko slang..
ni kalo yg membace nyer tak reti nak berpikir.. tak tau ler..
ade maksud tersurat dan tersirat... bertujuan untuk menyindir org² tertentu...

surat asal kat sini
http://muor76.blogspot.com/2008/06/surat-penyokong-umno-untuk-pak-lah.html