Wednesday, August 27, 2008

Penyelaras, 5S

Kat opis aku skang tengah audit 5S. Macam-macam kena buat. Tapi selalunya kitorang ada tambahan lagi 1S iaitu Sorok atau Sembunyi. Semua kena standart. Meja tak bole bersepah, partition tak bole tampal suka-suka. Tak bole la nak letak hiasan macam kat rumah.
Semua item dan bilik ada penyelaras. Maknanya ada la orang yang bertanggung jawab. Termasuk la semua peralatan guna sama yang ada. Tiba-tiba aku boleh tergerak plak nak pandang pintu surau kat bahagian aku ni. Selalunya keluar masuk pun aku tak pandang sangat tulisan kat bilik ni lebh-lebih lagi nama penyelaras yang agak kecil tu.
Macam pernah tengok je gambar tu. Aku kenal sangat warna baju tu.

Ini gambar dekat. Effect kabur ni terjadi sebab aku nak cepat. Nanti orang ingat aku ni obses dengan diri sendri pulak. Amik gambar, gambar aku sendiri.

Lepas ni kena la aku pastikan surau ni sentiasa dalam keadaan yang mantap. :-)

2 comments:

Aleeya said...

oit ko org kuat 5s ker..aku tak soka 5s nehh, letih woo, sisih la susun le itu ini..aku amal s yg ke 6 ..sorok hehehe ..senang citer kah kah kah

NieZearm said...

aku ni mangsa 5S jgk. tu pasal aku tambah lg 1S.. Fav tul..