Friday, September 19, 2008

Bas peranginan pekerja

Pagi tadi aku naik bas ganti untuk ke opis. So driver pun lain la jugak. Aku macam tak bole nak lelap je dalam bas tak tau la kenapa. Tapi aku rasa macam lambat je nak sampai. Aku pandang la kat luar, langit pun dah nak cerah. Driver ni makan angin ke?

Sampai je tol Kalang aku tengok jam dah lebih pukul 7. Kalau lambat masuk Putrajaya mesti la kereta pun dah banyak. Aku tengok yang lain dalam bas pun dah bangun. Semua panik sebab takut lambat punch card. Semua masuk keja pukul 7.30am. Aku antara orang yang awal turun ni rasanya sempat la. Jam ProTime pun lewat 10 minit.

Aku swipe kad aku pagi ni pukul 7.26am. Lewat jugak la dari biasa. Yang lain tu aku tak tau la sampai pukul berapa..

Ramai la jugak yang dah mula tengok jam masing-masing.

3 comments:

Izzu Izzuri said...

Laa lmbt sampailah pg td yer.. Klau jam tu tak dilewatkan mesti da merah.. saba jelah..

ryn said...

isk.. kalo jam opis ryn tu dah 7.40... 10 menet + 4 menet... hehe jam opis ryn cpt 4 menet dr jam lain..

masa balik best ah..

NieZearm said...

izzu- smpt, tp driver tu bwk mcm bas persiaran. rasa lame pulak ddk dlm bas..

ryn- antara orang terawal la keluar ptrjya..