Tuesday, May 26, 2009

Offer bangang...

Aritu Jill ada cakap dengan aku yang dia nak tuka line yang dia pakai sekarang ke nama dia sebab dia nak pakai corporate line. Aku tak ada batahan. Lagi pun aritu Liz Teh dah call bagi tau nama aku pun dah clear dari contract penipu yang guna nama aku tu.

So semalam aku ke Maxis Center KLCC lagi denga tujuan nak tukar nama. Aku sampai sana terus la cari Liz Teh. Dari depan sampai ke belakang tak ada pun amoi ni. Cuti kot. Aku pun tanya la kat staff yang ada kat situ. Liz dah resign. Takkan la kena sound dengan aku terus je berhenti kerja. Aku pun tanya la staff Maxis yang menggantikan amoi ni atau pun personal yang aku boleh berurusan terus kalau ada apa-apa masalah. Dengan selamba je tambi tu suruh aku beratur dan amik nombor balik.

Aku pun beratur la balik. Macam biasa kat counter kena isi borang. Sambil tu diorang mintak la IC aku dengan Jill. Dalam hati aku, tak ade IC aku pun korang boleh je buat suka-suka hati. Dah lebih sejam barulah nombor aku dipanggil untuk ke counter. Aku pun cakap la nak transfer registered name dari nama aku ke nama Jill. Boleh pulak diorang cakap tak boleh transfer sebab MASIH LAGI DALAM CONTRACT.

Sia-sia jugak la aku maki betina yang beli telefon guna nama aku tu tadi. Rupanya bangang dan tak reti bahasa. Dia cakap maxis call dia dan suruh bayar panelty supaya contract tu boleh batal. Betina ni pulak cakap, dari dia bayar kat Maxis baik dia bagi kat aku duit tu. Kononnya boleh cover la penat, parking dan lain-lain. Sial punya betina. Ko ingat RM400 lebih tu cukup ke? Masalahnya sekarang ni kalau ko bagi aku pun duit panelty tu. Aku pulak la yang kena bayar kat Maxis. Dah macam aku pulak yang salah. Siot betul.

Aku mengamok la lagi kat Maxis. Asistant Manager yang ada kat situ pun datang la. Memang bangang la sebab tiap kali aku jumpa orang yang lain kat Maxis tu aku kena cerita balik ape yang jadi. Diorang pun tak take note dalam sistem diorang.

Jill pun dah bengang. Sebab arini last day nak apply corprate line dengan Prudential tu. Sebab betina ngok ngek ni aku berkali-kali kena gi Maxis. Dengan diorang ni tak boleh la pulak cakap baik-baik. Kena tinggikan suara, keraskan nada. Abis lari pitching aku.

Aku bagi masa dan peluang kat betina ni suruh bagi aku offer yang berbaloi. Dia boleh terfikir nak bagi duit panelty yang sepatutnya dia bayar kat Maxis tu kat aku dan biar je isu Maxis tu pending macam tu je. Aku tak nak la sampai menganiaya kalau boleh. Tak nak la sampai bole menutup periuk nasi korang. Tapi kalau terpaksa aku report Polis je la. Biar polis je siasat. Kalau orang yang dah ada kes jenayah macam ni aku rasa nak cari kerja pun susah. Kalau dah kerja pun agak-agak ade ke company yang nak simpan orang yang macam ni?

U CAN KISS YOUR CAREER GOODBYE...

3 comments:

muor76 said...

buat jerk report polis... pastu komen kat sotkabor pasal maxis nih.. baru dorang tau..

NieZearm said...

polis report dh buat. ni nk cari lawyer plak..

Naim Husni said...

citer nanti pasal saman maxis yeah. aku bosan gak ngan telco malaysia neh. huhu.