Wednesday, April 27, 2011

Atuk Dora

Al-Kisah... Yang baru je terjadi beberapa hari yang lalu. Lepas sejam lebih kurang aku tidurkan anak aku tu. Tiba-tiba dengar dia menangis. aku terus la bangun dari meja kerja aku terus la buatkan susu.
Bila Dora nangis ayah buat susu,
Mudah saje tambah air,
...............

Emm... Ekon dah bukak, lampu pun dah padam, Dora pun masih lagi dalam kubu dia. Memang suasana yang sesuai untuk si kecik ni tido. Atuk Dora yang dengar cucu dia nangis pun bangun jugak tapi terus je menuju ke bilik. Bila dengar piching anak aku dah makin tinggi, mesti pintu bilik dah dibukak. Cepat-cepat la aku ke bilik. Hah! Dah terpasang dah lampu. Kesian anak aku silau. Atuk dia bole plak nak discuss dgn cucu dia. Jangan nangis kuat-kuat la.. ape la..
Memang la dia nangis tapi mata tutup lagi tu. Soba yo lah. Ni masalah jugak la sebab dah lama tak chair meeting. Emmm....

No comments: