Tuesday, July 15, 2008

Balik Kampung!!

Sabtu lepas kitorang balik kampung. Ada kenduri cukur jambul anak Kak Ngah Ina yang ke dua. Kenduri pun ada kek jugak ke?


Kak Ngah Ina pun sambut birthday jugak pada hari yang sama. Happy birthday!


Ini la birthday mom aritu. Suka la tu. Mesti terasa popular sebab orang amik gambarkan?


Anak Kak Ngah yang Sulung (Fatin) dah tak saba nak makan kek. Mak dia pun potong kek macam bagi petak sawah. Macam ni la rupanya.


Pada masa yang sama, bergosip ke mendengar luahan perasaan tu?


Tak lama lepas tu. Aktiviti mengopek durian. Aku sekadar amik gambar dan bagi sokongan moral je. Came on Along! You can do it.


Ape buat kat pintu je lagi tu. Along dah bukak durian ni.


Muka-muka girang mendapat durian. Emm! Siapakah gadis bertudung hitam ini. Ini la Kak Long Muzli.


Ini la hasil bila amik gambar guna naluri. Ape je yang nampak? Makcik bertudung putih tengah layan durian dengan pelastik kulit durian je la. -Photograph by Izzu


Ini la agenda sebenar selain melayan durian. Berbincangan tergempar Ahli Jemaah Tertinggi bagi tujuan mengatur majlis perkahwinan anak Pak Teh yang bakal berlangsung lagi sebulan setengah. Pertama kali nak sambut menantu ni. Harap-harap sempat la siap semuanya.


Mane lagi comel? Gambar diatas tiada kaitan dengan tajuk perbincangan.


Dah pegang kucing kena la basuh tangan. Sambil-sambik tu basuh la apa-apa yang ada kat sinki tu. Masih mampu lagi memberikan senyuman.

3 comments:

Kos Serani said...

Adoi...sambut Besday...mcm kenduri kawen...siap pasang kemah lagi yer. Seronok la Jek n Jil ni ke sana sini masa masih berdua ni, besok beranak pinak...dah kena fikir dua tiga kali kalau nak ke mana mana

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

isk kos..bila dah beranak pinak la best jln2. mak2nyer ada reason xyah tolong basuh pinggan. maklum la...anak bergayut keliling pinggang. muahahaha...

Izzu Izzuri said...

Tulah psl..Mentang2 aku lom de anak lg..Sinkilah tmpt lepak aku tem kenduri..Tu psl baju lengan tersinsing je manjang..
Wah2! Laki akk ni suka tul amik gmbr aku tgh comot2, tido menganga..Ni konspirasi nk turunkn saham akulah nih..(Kehkehkeh!)