Monday, December 1, 2008

Nasi Ambang JB

Teringat la pulak masa aku cuti ke JB bulan lepas. Makan Nasi Ambang kat UDA. Memang best. Jangan la mintak nasi campur ke, nasi lemak ke, semua tak ada kecuali Nasi Ambang. Tak payah la nak pelbagai kalau tak sedap. Apa yang pasti kalau aku singgah JB lagi gerai ni mesti disinggah.

10 comments:

chuya said...

nasi ambang tu camne ek

Nuisanc3 said...

ryn adalah org johor yang tidak tahu cemanakah rasanye nasi ambang itu. hehe.

tp dulu masa zaman dok JB.. dia selalu cite pasal nasi ambang.. sampai skang tak dpt rasa lagi.

Izzu Izzuri said...

Pehh.. Rewgi.. Rewgi.. Sedaps gilos.. Stp kali turun jb,mesti kitaorg cari nasi ambang nih..

Dia cam nasi org jawa.. Nasi putih tp lauk2 dia best..Leh pilih ayam goreng or ikan,pastu sayur kcg goreng,de ikan masin ngn belacan.. Tp yg kasi ummpphh tuh sambal utk nasik & kelapa manis yg ditabur atas nasik tuh.. Peehh!!!!

NieZearm said...

ia la kot. yg aku tau mmg best la. mcm2 rasa ada. (tp sekejap je sebungkus tu aku layan)

missgigikumancung said...

penah denga nasi ambang dalam cite pendekar bujang lapok jer..jumpa real tak penah..

Cakap Kosong said...

niezarm....ko pesan kt jill , biler nk hupdet blog , dah bersawang dah nih.

S h i n o said...

Aku mula2 dulu duk JB,
org angkat nasi ambang.
Mula2 taktau..aku makan mee
je.. nasi putih makan asing..
diorg gelak sbb semua benda tu kan kene campur huhuhuhu

Riezal said...

haha.. ni kira cam nasi kandaq laa jugak abis semua taruk atas.. campoq semuaa :)

muor76 said...

ermm nasik ambang... ade mee goreng.. ikan kering.. sambal goreng.. ayam masak kicap... telor asin... perghhh kalo mak mertua aku buat yasinan memang ler perot akan penuh sepenuh penuh nya... hahahahahah

NieZearm said...

ckp 0- dh ckp dah. tak jalan jgk..